Katastrofalan položaj Srba na javnom servisu

0
181

Predsjedavajući Upravnog odbora BHRT-a Ljubomir Zuber uputio je otvoreno pismo poslanicima i delegatima iz Republike Srpske u Predstavničkom i Domu naroda Parlamenta BiH u kojem ukazuje na katastrofalan položaj pripadnika i predstavnika srpskog naroda na ovom javnom servisu.

Zuber u pismu podsjeća da je imenovanje Marka Radoje za urednika Informativnog programa BHT-a u maju 2018. godine okarakterisano kao “skandalozno”, jer je on bio prvi urednik IP-a koji dolazi iz Republike Srpske, a da prethodno nije bio zaposlen u BHRT-u.

– Informacija o njegovom imenovanju objavljena je na portalu BHRT-a, a naslov je bio “Krnji Upravni odbor imenovao Radoju za urednika”. Za njegovo imenovanje glasala su tri od četiri člana Upravnog odbora. S obzirom na to da je izostala podrška bošnjačkog člana, to je uredniku bilo dovoljno da Upravni odbor nazove “krnjim”. Radojinim imenovanjem, istovremeno je, u praksi, počela da djeluje tzv. redakcija specijalnih projekata, čiji urednici za emisije nisu odgovarali uredniku IP-a već je radila kao “samostalna”, iako je nema ni u jednom aktu BHRT-a. Radoja je poslije godinu dana opstrukcija i prijetnji, među kojima i prijetnji smrću, podnio ostavku. On je tada rekao da “zajedničkom televizijom vladaju parastrukture umjesto legalno izabranih urednika” – navodi Zuber.

Nakon toga, nastavlja Zuber, za urednicu informativnog programa imenovana je Jelena Radojević Kapor, ali se u realizaciji tih “specijalnih projekata” ništa nije promijenilo.

– Iz Informativnog programa izuzeti su gotovo svi događaji prema kojima narodi u BiH imaju različita viđenja, od 9. januara, 1. marta, 11. jula, 25. novembra, Kosova i Metohije, pa do lokalnih izbora i aktuelnih izbora u Mostaru. Tako su oduzete ingerencije uredniku IP-a koji je sveden praktično na urednika vijesti. Brojni su primjeri selekcije “odgovarajućih” sagovornika i konstantnog jednostranog izvještavanja. Situacija se najbolje može vidjeti kroz emisiju “Dejton – 25 godina poslije”, koja je emitovana 14. decembra, a u kojoj urednica emisije gosta Radomira Lukića predstavlja kao “člana delegacije koja je bila na Palama”, umjesto “člana delegacije Republike Srpske”, što je samo jedan od brojnih primjera neprofesionalnog odnosa urednika prema Republici Srpskoj i njenim predstavnicima – navodi Zuber.

Profesor Radomir Lukić kaže da srpski predstavnici svugdje moraju da se bore za sebe i svoje dostojanstvo.

– Oni misle da sa bilo kim od nas koji uđe u ono čudo od RTV Sarajeva, pamtim je pod tim imenom, mogu da rade šta hoće i da smo mi toliko ustrašeni od njih da ne smijemo ni da zucnemo. Voditeljka je pred početak emisije rekla da će me predstaviti kao člana srpske delegacije. Rekao sam joj da je to bila zajednička delegacija Savezne Republike Jugoslavije i Republike Srpske, ali gledaoci su vidjeli kako me je predstavila, poslije zbog čega sam i morao da reagujem. To je dio njihove histerije i projekta da nas istisnu prvo iz duha, a potom iz realnosti, ali naravno da neće moći – kaže Lukić.

Rukovodioci

Ljubomir Zuber u pismu poslanicima navodi da Srbi u ukupnoj rukovodnoj strukturi BHRT-a čine procenat na nivou statističke greške, što ilustruje i podatak da je u televizijskom Kolegijumu samo jedan urednik iz srpskog naroda.

– Kao član UO iz Republike Srpske upozoravam vas da su novinari iz Srpske izloženi svakodnevnim pritiscima i da mi, članovi UO iz RS, nemamo mehanizme da značajnije promijenimo takvo stanje kako bi BHRT bila istinski zajednička televizija. Ovako, ona je to samo na papiru – zaključuje Zuber.

/Glas Srpske/

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here