Večernje novosti: Za koga radi RAK?

0
125

Da li ima srpske uzurpacije medija i telekomunikacija u BiH? Želi li neko da Republiku Srpsku uvuče u tu igru, kojom pokušava da se podrži jedan od kablovskih operatera u BiH kako bi učvrstio monopol na teritoriji cijele BiH? Sve su to nedoumice koje su se pojavile poslije iznošenja sugestije i M:tel-ovom mogućem monopolu na konferenciji za novinare odlazećeg predsjedavajućeg Savjeta ministara Denisa Zvizdića, navodi se u tekstu Večernjih novosti.

Zanimljivo je da prilikom javnog prozivanja M:tel-a, inače firme kćerke Telekoma Srbija, niko od nadležnih, odnosno iz Regulatorne agencije za komunikacije nije naveo da je od privatizacije M:tel-a u proteklih deset godina, M:tel uplatio blizu milijardu maraka poreza, od toga polovinu milijarede indirektnih, a polovinu direktnih, već su tendenciozno iznesene paušalne optužbe o monopolu. Isto tako nije ni spomenuo da je za isti period od privatizacije M:tel investirao u BiH milijardu maraka, te još jednu milijardu maraka isplatio za dividende. Postavlja se pitanje šta je sporno u tome da takva kompanija kupi jednog kablovskog operatera, pišu Večernje novosti.

Iznenađujuće su i izjave generalnog direktora RAK BiH Predraga Kovača kojima je nedavno optužio M:tel za monopol nad komunikacijskim tržištem, a bez dokaza u vidu analize, koja i jeste ključ i nikada nije objavljena.

“Prema saznanjima koja mi imamo u RAK-u, Telerad iz Bijeljine i Blic net iz Banjaluke su u vlasništvu M:tel-a, dok je na jednoj od sjednica Konkurencijskog savjeta odbijen zahtjev M:tel-a da kupi Elta kabel Banjaluka”, izjavio je u Sarajevu 10. marta generalni direktor RAK-a u društvu predsjedavajućeg Savjeta ministara u tehničkom mandatu Denisa Zvizdića.

Prema informacijama Novosti, u vezi s cijelom pričom o monopolu postavlja se pitanje šta je direktor RAK-a uradio da spriječi monopol pojedinih telekom operatera i za koga radi.

Neka od pitanja koja su se takođe nametnula poslije izjava direktora RAK-a je i da li je RAK sproveo analizu tržišta distribucije audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija, odnosno maloprodajno tržište distribucije TV sadržaja, da li je utvrdio monopol ili dominantnost određenog opeatera na ovom tržištu i, ako jeste, zašto to nije objavio.

Iz M:tel-a su poručili da su iznenađeni javnim nastupom direktora RAK-a koji se upustio u neistinito komentarisanje procesa koji se vode pred organima za koje direktor RAK-a uopšte nije nadležan.

“Ovo se može tumačiti kao namjera da se kompaniji M:tel nanese šteta i naruši ugled u situaciji kada legitimno i potpuno transparentno provodi svoju poslovnu strategiju u skladu sa zakonskim procedurama. Pozivamo direktora RAK-a da, s obzirom na date izjave, objavi rezultate sprovedene analize o maloprodajnom tržištu audiovizuelnih medijskih usluga i sadržaja, jer se radi o postupcima koji su u nadležnosti institucije kojom upravlja, a koje ona, iako je bila dužna, nije objavila”, kažu u M:tel-u.

Prema saznanju Novosti, ova analiza tržišta je sporvedena, ali iz nepoznatih razloga nikada nije ugledala svijetlo dana. Bez sumnje je da bi ova analiza pokazala sve, pa i podatke, o dominantnosti, koje RAK, iz nekog razloga, želi da sakrije od javnosti.

I ovdje se otvara pitanje za RAK, da objasni javnosti zašto tu analizu tržištva nije objavio, iako je sve sprovedene analize objavljivao i sprovodio i da odgovori da li se na taj način štite određeni operateri, a na štetu cijelog tržišta komunikacija BiH.

Na pitanje Novosti da li je tačno da kompanija M:tel ima monopol nad komunikacijskim tržištem i da li postoji bojazan da će M:tel preuzimanjem manjih kablovskih operatera steći monopol na ovom tržištu, u Konkurencijskom savjetu BiH vraćaju lopticu u dvorište RAK-a.

Za medije su poručili da se RAK bavi analizom tržišta komunikacija i da posjeduje te podatke. Konkurencijski savjet ističe da odluke donosi isključivo po Zakonu o konkurenciji BiH i da se svaka od njih može pročitati na njihovom sajtu.

(novosti.rs)

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here